Groeve de Keel

Vuursteenmijn Rijckholt:

De Stichting Ir. D.C. van Schaïk beheert o.a. de prehistorische vuursteenmijnen in Rijckholt. Klik hier voor meer informatie voor de vuursteenmijnen.

Doelstelling:

De doelstelling van de stichting is het beheren van onderaardse kalksteengroeven in Nederlands en Belgisch Mergelland om de aanwezige geologische, historische en biologische waarden te behouden en deze groeven voor onderzoek en niet-commerciële c.q. educatieve bezoeken open te stellen.

De Stichting Ir. D.C. van Schaïk maakt deel uit van het Natuurhistorisch Genootschap in Limburg en heeft een nauwe band met de Studiegroep Onderaardse Kalksteengroeven.

Donateur worden:

De Stichting Ir. D.C. van Schaïk is altijd op zoek naar meer donateurs! We draaien volledig op onze vrijwilligers en donaties. Alle kosten aan herstelwerkzaamheden, keuringen, verzekeringen, etc. worden hieruit betaald. Als donateur krijgt u jaarlijks ons blad de Steunpilaar als dank. Voor meer informatie zie de pagina "Vrienden van de Van Schaikstichting". Alvast bedankt!